17 Şubat 2009 Salı

Küçük Kekler... (Little Cakes...)

Dünya üzerinde kaç tane Anne vardır? Çok tane. Bu çok tane Anne'nin yemeklerinin lezzetleri hep birbirinden farklıdır. Kimisi tuzlu, kimisi az yağlı. Bu yemeklerin konusu geçtiğinde yüzlerde okunan ifadeler farklılık gösterir. Şimdiye kadar tek standart ifadeyi "Anne Keki" dendiğinde gördüm. Konusu geçtiğinde derinden bir "ahh..." sesi gelir. Tarifler farklı da olsa lezzet hep aynıdır. Şekeri dengeli, yumuşak, lezzetli ve ılıktır. Hedefe ne kadar ulaştık bilinmez ama buyrun bir annenin kitaptan uyarlama reçete ile 3 versiyonlu kek yapması, hem de teknolojiden nasibini alan silikon kalıplarla;

silicon


Küçük Kekler (A Little Cake):
6 adet
Hazırlanma Süresi: 15dk
Pişme Süresi: 45dk
Servis Süresi: 15dk
Gerekli Malzemeler:
  • 60gr tereyağ veya margarin
  • 1 cup / 1 su bardağı un
  • 1/2 teaspoon / 1/2 çay kaşığı hamur kabartma tozu
  • 1/4 teaspoon / 1 çay kaşığı ucu ile karbonat
  • 1/4 teaspoon / 1 çay kaşığı ucu ile tuz
  • 1/2 cup / 3/4 su bardağı toz şeker
  • 1 yumurta
  • 1/4 cup / 1/4 su bardağı krema
  • 1/4 teaspoon / 1/2 çay kaşığı vanilya aroması

smallcake

Bölümlü silikon kalıplarda özellikle desenli boyuttakilerde yapılan kek hamurlarının fazla geldiği durumları düşünerek orjinal tarifteki ölçünün yarısını kullandım. İçerikleriyle biraz oynayınca 3 farklı lezzeti tek seferde bir kalıptan çıkarmak kolay oldu:
  1. Fırın 180 derecede fanlı olarak ısıtılır.
  2. Tereyağ veya margarin mikser haznesine küçük küpler halinde kesilerek konur ve şeker ile rengi dönünceye kadar mikserin orta seviyesinde çırpılır.
  3. Rengi beyaza yakın olan krema kıvamındaki şekerli yağa, yumurta eklenir.
  4. Diğer tarafta elenmiş olan un, kabartma tozu, karbonat, tuz; hazırlanmış olan yumurtalı karışıma ilave edilerek düşük hızda çırpma işlemine 15 saniye kadar devam edilir.
  5. Krema ve vanilya aroması en son aşamada konulur ve bütün malzemeler düşük seviyede 10 saniye kadar karıştırılır.
  6. Arzu edilen malzemeler karıştırıldıktan sonra 6 bölmeli ve desenli kalıbın içine eşit olarak paylaştırılır. Hamurun kabaracağını hesaba katarak çok doldurmayın. Bu ölçü eşit olarak dağıtıldığında kalıba tam gelmekte, kekler düzgün olarak kabarak desenlerin tam çıkması gerçekleşiyor. Ön ısıtma yapılmış fırında 45 dakika pişirilir. Süre sonunda fırından çıkarılarak soğuması için tel ızgaraya alınır.

Hazırlanan kek hamurunu herhangi birşey katmadan da pişirebilirsiniz. Ama eklenecek her malzemenin lezzeti arttıracağını hesaba katarsak, deyim yerindeyse elinizi korkak alıştırmadan, hoşunuza giden ne varsa bu hamura ekleyin derim. Baharatlar, kuru meyvalar, yemişler... Sadece kullanılan baharatlardan aroması keskin olanlara dikkat etmekte fayda var, çay kaşığının ucu ile konacak bu aroması yüksek baharatlar lezzet konusunda şaşırtıcı etkiler yapabilir.

Cake_Panorama1


Kısa bir tarif oldu. Cuma günü "Pain à l’ancienne" yapımı, Fransız Baget Ekmeği desem... Sözün özü;


Sevgiler ve saygılar,

12 yorum:

Betül KAVAL dedi ki...

mmm Kekler harika gözüküyor. Oğluşumda bayılıyor keke bu akşam yapacağım ona bu çeşitlemelerden bir tanesini :)) Ellerine sağlık canım.

Ayrıca ödülünü kabul ettiğin için teşekkür ederim.

sevgiler

Naile dedi ki...

Çok güzel bir üçleme olmuş, zaten tereyağlı keklerde sıvıyağlılardan daha lezzetli oluyor şüphesiz.

Ellerine sağlık..

Ordanburdanhayattan dedi ki...

ay kurban olurum ben bunlara,çok ciciler.kalıbı nerden aldın desem ayıp mı olur acep?

Filiz Morkoç dedi ki...

Peki bu annelerden kaçının bebeği 10 aylık olup da 1 saniye olsun yerinde duramıyor, o çekmece senin, bu priz benim fır fır dolanıyordur evde peşinde annesiyle?

Ne kek yapması güzelim, ben yemek yemeğe vakit bulamıyorum yahu:-))))

Tijen dedi ki...

Bunlar da Ayşem annenin kekleri olsun, tüm çocuk ruhlulara dağıtsın. Kapıdayız hadi...

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık enfes gözüküyorlar sevgilerimle

Kitap Vakti dedi ki...

Gunaydin

Muhtesem gorunuyorlar, ben kendi payima cok cok kararsiz kaldim :) kakao-cikolata-badem super, ama zencefil ve tarcini da cok seviyorum :))) yiyenlere afiyet olsun, sevgiler

RENKLİ KURABİYELER- ZÜLBİYE dedi ki...

ellerine sağlık ayşem abla,
nefis kekler yapmışsın. bende içerikli kekleri seviyorum ne varsa dolduruyorum evde. Birde minik prensesim yese ne mutlu ama pek tatlı yiyecek (kek, kurabiye, muhallebi)sevgisi yok çikolata ve şeker dışında
sevgilerimle,

Bir Dilim Düş dedi ki...

Süüpppperrrmişşşş!!! Aslına bakarsan benim de küçükken öğrendiğim bir kek tarifim vardır ve herkes beğenerek yer. Değişik lezzetler için ben de elimdeki tarifin içeriğini değiştiriyorum :)))

Sevgiler,
Evren

Unknown dedi ki...

CANIM
ELLERİNE SAĞLIK
3 LEZZET DE ENFES GÖRÜNÜYORLAR HEMEN DENENECEKLER LİSTESİNE ALINDILAR
sEVGİLER

Adsız dedi ki...

Gerçekten şirin ve çok lezzetli görünüyorlar

aslında kırmızı keki denemekti niyetiim ama bunları görünce onu erteliyorum.
Benim de böyle bir kalıbım yok normal küçük kuplar da yapsam birşey olmaz herhaldee

SEN FRANSIZ EKMEYİ YAYINLAMADAN ELİMİ ÇABUK TUTSAM İYİ OLUUR AKLIMI KARIŞTIRIYORSUN SÜREKLİİ:)) LEZZETLİ LEZZETLİ

pecete dedi ki...

Betül; kolay gelsin, oğluşun tepkisi eyecanla bekleniyor. Sevgiler...

Naile; katılıyorum ama tereyağ sevmeyenler de bulunduğu için margarin de aynı sonucu veriyor diyebilirim. Kendim için tereyağdan vazgeçmem. Sevgiler...

Yaso; benim standart adres: www.pastamalzemeleri. com. İnternet sitesinde resmi yok ama mail gönderirsen sana ulaşır. Sevgiler...

Filiz; benim çalışma saatlerimi duysan , ne zaman uyuduğum konusunda evde rivayetler var. Büyüdümü o kadar yaaa? Maşşallahh...

Tijen; kapım açık, hadi içeri gelin. Çok sevindim geldiğinize...

Fikriye; teşekkür ederim, sevgiler...

Keyif; en sonunda dayanamadım, hepsini karıştırdım. Tarif için teşekkürler. Sevgiler...

Zülbiye; aynı dert bizde de var. Tarçınlıyı yedirebildim ama. Sevgiler...

Evren; cidden çok güzel oluyormuş. Geç öğrendim ama pek mutlu oldum. Senin de ellerine sağlık...

Ayşegül; sonuçları heyecanla bekliyorum. Sevgiler...

Aynur; dayanamadım, yayınladım bacım. Sen yine de kapkekleri de yap ama önce ekmeği yap derim. Sevgiler...