9 Ekim 2009 Cuma

Bademli Bezeler... (Meringue with Almond...)

Bir yemek kitabının kaybolması ne demek? Delirmek içten değil. Evde, bir yerlerde bana bakıp, kıkır kıkır güldüğüne eminim. Çünkü resmen samanlıkta iğne arar gibi onu arıyorum. İşin komiği kaybolmasın diye bir yere kaldırdım onu ama şimdi koyduğum yeri bulamıyorum. Ev ahalisine soramıyorum, çünkü onların ilgi alanına girmiyor. Dan Lepard tarafından hazırlanan ve hamur işlerinin ağırlıklı olduğu ve orjinal tariflerin yer aldığı kitaba sesleniyorum:

"Elma dersem çık, armut dersem saklan. Elmaaaaa..........."

Kendisinin en son fotoğrafı;



En az Macaron yapımı kadar bende hırs yapmış bir reçetedir. Sayısız denemeler neticesi hep bir sorun yaşandı. İçi yumuşak kaldı. İçi pişti, rengi sarardı. Dışarda bekledi, rutubetten yumuşadı. Özellikle Pavlova uygulamalarında içim hep yandı. Reçetesi kolay ama bir yerlerde yanlışlar vardı ki, sonuç beklenen gibi olmuyordu. Remzi Kitapevinde araştırma halindeyken, elime geçen kitabın kapağında pufidik bezeleri görünce "Hii.." çığlığı içinde kasada soluğu aldım. Umut dünyası, insanın elinden bir şey gelmez. Sonuç mu? Çocuklar gibi şendim...

Bademli Bezeler (Meringue with Almond):
25 adet
Hazırlanma Süresi: 25 dk
Pişme Süresi: 40 dk
Dinlenme Süresi: 1 saat
Saklama Süresi: 10 gün

beze4


Gerekli Malzemeler:
  • 4 adet yumurta akı (Oda sıcaklığında)
  • 225 gr Toz Şekeri
  • 1/2 teaspoon / 1/2 çay kaşığı vanilya özü
  • 1 su bardağı File Badem

Kitapta bu tarif ile ilgili olarak doğru sonuca ulaşmak için pastanelerin yaptığı gibi gram hesabı çalışmak gerektiği belirtiliyor. Yumurta akının gramı hesaplanarak, toz şeker ayarlanıyor. Benim kullandığım yumurta Keskinoğlu L boy. Eğer ki çok iyi ayırabiliyorsanız 3 adet yumurta akı da yeterli olabilir. Uğraşamam derseniz yukardaki tariften yola devam edebilirsiniz. Hazırlanışı:

  1. Fırın, fanlı olarak 150 derecede ön ısıtma yapılır.
  2. Ocak üzerinde Benmari düzeniği hazırlanır. Üstte yer alan kabın içine toz şeker ve yumurta akı konur ve el mikseri ile kısık ateşte şeker eriyinceye kadar çırpılır. Şeker eridiğinde krema kıvamında ve küçük parmağın dayanacağı sıcaklıkta bir hamur elde edilecektir.

    beze1 beze2

  3. Ocak üzerinden alınır ve stand mikserine hamur alınır ve 15 dakika boyunca (Beze hamurunun soğuması süresi) sürekli olarak orta kademede çırpılır. Vanilya özü konur. Süre sonunda sakızımsı dokuya sahip beze hamuru fırınlanmaya hazırdır.

    beze3

  4. Fırın tepsisine tek kat yağlı kağıt veya silpat yerleştirilir. Yaklaşık 3 cm aralıklarla beze hamuru, tatlı kaşığı yardımı ile yerleştirilir. Üzerlerine file badem serpilir. Ön ısıtma yapılmış fırında derece 120'ye düşürülür ve tepsi yerleştirilerek tam 45 dakika pişirilir. Süre sonunda fırın kapatılır ve fırın kapağı elinize soğuk gelinceye kadar, kapısı açılmadan bezeler içerde kurutulur. Fırın tam soğuduğunda bezeler servise hazırdır.

beze6 beze5

Haftaya ekmekler yapalım, güzel kokulu ve görüntülü... Canım çekti. Merak ettiğiniz reçete varsa memnuniyetle uygulamaya alırım. Güneşli, keyifli geçecek ve aranan kitabın bulunacağı bir haftasonu olması dileği ile...

Sevgiler ve saygılar,

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Bunlar tam kahve yanına hüpletmelik gözüküyor,acilen denenicekler.

Evet evet ekmek yapalım mesela benim en son Naan da yediğim Foccacialar ne aklımdan nede damağımdan ayrılmıyor.Vakit bulup deneyemedim evde.Senin yorumunla;

"Foccacia" için el kaldırıyorum.

Not güzel ve çeşitli ekmekleri tatmak isteyenler evde yapamıyolarsa Naan'a mutlaka gitsinler derim.

Sevgilerin en büyüğü,güsel bir hafta sonu diliyorum.

İrem

Bugday Tanesi dedi ki...

Aşkını,akışını öğrenme fırsatını yeni buldum....
Güzellikler seninle olsun.Hiçbir zaman bırakma onları,her zaman aşkınla koru...Öpüyorum...

pecete dedi ki...

İremim; Cenkin yaptığı Foccacia'yı gördükten sonra yapmak benim için mümkün olma listesinden çıktı. Üstadın muhteşemliğinin üstüne yamak yaparsa ayıp olur. Sen şimdi bana başka ekmekler bulsan da ben de onları yapsam? Olur di mi? Sevgiler ve Yasin'e selam...

pecete dedi ki...

Buğday Tanesi; ne güzel dilekler onlar, artık gelecek yaz ikisi ile birden dolaşırız ortalıklarda. Öpüyorum...