25 Ağustos 2010 Çarşamba

17.gün: Pancar Humusu... (Beet Hummus...)

Ruhum kırmızı ile pembe arasında koşturup duruyor. Duruma eşlik edebilecek kolayından bir lezzet, koşuşturma arasında araya sıkışıverdi. Klasik duruma, biraz heyecan katma çoşkusuyla, 200m2 olarak benimsediğim 3m2 mutfakta, horon havası edasıyla, "Bütün kızlar toplandık." şarkısı eşliğinde elimi, gözümü ve yüzümü pancara bulamanın keyfini yaşadım.
Kendime Not: Abartma Ayşem, abartma!!!

beet



Nohutu çıkarıyoruz, yerine pancar koyuyoruz. Aynı zamanda pide ekmeği ile mutlu bir birliktelikleri olduğu için kendilerini kutluyoruz...

Pancarlı Humus (Beet Hummus):
"Simply Recipes" sitesinden uyarlanmıştır.
4 kişilik
Hazırlanma Süresi: 5dk
Pişme Süresi: Düdüklü ile 10dk
Servis Süresi: 1 saat

Gerekli Malzemeler:
  • 5-6 adet Pancar (temizlenmiş halde)
  • 4 yemek kaşığı Tahin
  • 1 yemek kaşığı Kimyon (silme)
  • 3-4 diş Sarımsak
  • 1 adet Limon suyu

Hemen hazırlık aşaması:

  1. Pancarlar temizlendikten sonra düdüklü tencerede 10 dakika haşlanır. Haşlandıktan sonra bir kaba alınarak oda sıcaklığına gelmesi sağlanır.
  2. Hazır olduğunda kalan bütün malzemeler ile mutfak robotunda öğütülür.
  3. Servise kadar ağzı kapalı olarak buzdolabında bekletilir.


beet_hummus


Önemli bir durumu aktarmadan, hemen diğer mutfaklara bakalım:

Hayatın Ta Kendisi: Ajvar Soslu Kanapeler
Çikolata Kavanozum: Güllaç
Cafe Derin's: Ekmek Kadayıfı
Devletşah: Dil Peynirli Börek
Mutfak Sırları: Keşli Erişte
Yemek Zevki: İmambayıldı
Sihirli Mutfağım: Yayla Çorbası
KitchenArt-İst: Tiramisu Sorbet
Narince: Domates Soslu Acı Biber Turşusu


Bu noktaya kadar herşey güzeldi. Ta ki 2 gün öncesine kadar. Fotoğraf Makinam, yani Adamım yorgun olduğunu, yaşlandığını iddia ederek, benden uzaklaşmak istedi. Çektiklerimi paylaşmamı kendince red etti. Şimdi onu ikna etmeye çalışıyorum. O yüzden belki reçeteler gecikebilir. Veya eldeki mevcutlarla reçetesiz yazılar olabilir. Umarım keyfinizi bozmaz bu durum. O yüzden bana şimdilik müsaade. Dönmesi için bakalım ikna edebilecek miyim?

Sevgiler ve saygılar,



6 yorum:

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Nefis bir tarif, nefis fotoğraflar ve her zamanki gibi nefis bir anlatım...
Ellerine sağlık canım
sevgiler

Ayşe ÖZ dedi ki...

Son bir kaç gündür sizi nasıl keşfettiğimi hatırlayamasam da enine boyuna blog'unuzu incelemekteyim.Yazılarınızı büyük bir keyifle okuyorum.Nekadar da eğlencelisiniz öyle.Pasta malzemelerini sattığınız dükkanınızın sitesini de inceledim.Harika ürünler var.Dükkanda hiç sıkılmadan akşama kadar kalabilirim.Neyse konuya dönelim.Bol bol cheescake yaptığınızı gördüm.Hiç yapmadığım bir pasta çeşidi.Ama sizin tariflerinizi görünce ilk fırsatta yapacağım.Daha ne yazayım bilmiyorum ki bu blog beni çok mutlu ediyor.Sizin sayfalardan acemi şefi de keşfettim.Onun yazılarıda çok keyifli oluyor.Kolay gelsin, neşeniz, enerjiniz hiç eksilmesin.

www.yapyapistir.com dedi ki...

Ben çok beğendim, ellerine sağlık.

Saglıklımutfak dedi ki...

O renk beni benden aldı:)

Yasemin dedi ki...

desene ajanım bu aralar tüm adamlar inatçı...

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Olan oldu birimizin nazarı değdi sonunda:(
valla kendime bile kızdım, etkim olmuş olabilir mi diye...

Bir ustaya gösterilse düzelir belki, geçen bizim esas lens de hasta gidip sağlam döndü, hiç ümidim yokken.
mucizeler olabiliyor...

hadi bir mucize daha...