6 Aralık 2010 Pazartesi

Taze Hayatlarda Can Bulan Tohumlar: Karamelli Biscotti... (Biscotti with Caramel...)

Hep böyle değildik. Bebeli dolarak hayata bakmadık her zaman. İtiraf diz boyu; gelecek konusunda hovarda davrandım zamanında. Ozon tabakası delinmiş dediler, tamir eder kendini dedim. Gelecekte çöl olacağız dediler, gezegenin 3/4 ü su, mümkün değil dedim. Ne değişti o zaman ki benle, şimdi ki ben arasında? Hayata, hayat getirmekti sanırım boyumun ölçüsünü almam. Onlara sahip olduğum anda bakış açısını değiştirmem gerektiği hissi, ayağımı hafiften vuran ayakkabı gibi dürtükleyip durdu. Hiçbir zaman çevreci demedim kendime ama elimden geldiği kadar dikkat etmeye çalışıyorum artık. Artık benden sonra kullanacaklara hayatı daha sağlam bırakmak gerektiğini biliyorum ve bunu yapmak istiyorum. Geri dönüşümlü malzemeler kullanmak, enerji tasarrufu olan ampulleri tercih etmek, daha az su kullanmaya sebep olan temizlik ürünlerini kullanmak... Farkettim ki artık aldığım ürünlerin ambalajlarını daha dikkatli okuyorum. Çevreye duyarlı markalar ve o markaların aktivitelerini daha fazla inceler oldum. Bütün bu getirilerle tercihlerimi oluşturuyorum. Hepimizin evinde olan markaların bütününü oluşturan "Unilever" den gelen rapor ile de bu duruma son noktayı koyduk. Belki de şimdiye kadar gelen en güzel hediye ile birlikte rapor elime ulaştı. İçinde tohumlar olan bir kutu ile geldi rapor. "Amaca yönelik çalışma" diye ben buna derim. Peki tohumlar ne oldu? Yeni hayatların avuçlarında can bulmaya gittiler. Yanlarında anne eli ile hazırlanmış Karamelli Biscotti'ler ile birlikte;

anewlife forfuture


Unilever Sürdürülebilirlik Raporu ile ilgili bilgilere siteden ulaşabilirsiniz. Karşınıza çıkan sayılar sizi şaşırtacaktır. O gün Play House çocuklarının yüzlerindeki şaşkınlık ile aynı mı olur bilmiyorum ama gün sonunda herkes mutlu mutlu gülümsüyordu. Bu güzellikler için Dekatlon Buzz - Can Arslan ve Unilever'e teşekkür etmek istiyorum. İlk mahsülü paylaşmak dileği ile;

unilever happyboy
justbeginnig agoodgirl

Ekim, dikim ve sulama işlemlerinden sonra heyecanlı olarak "hadi artık büyüsünlerrr..." çığlıkları içinde biscottilere yöneldik. Berna ve Işıl'ın kitabından bir reçete. Temel malzemeler sabit kalırken, içerik açısından biraz farklılık yarattım. Fransa'dan gelen ve yemek için nedense törensel bir durum beklediğim karamelleri kullandım içinde. Belirtilen fındıklar, file bademler ile yer değiştirdi.Şimdiye kadar yaptıklarım içinde en sevdiğim oldu. Karamelinden mi yoksa reçetenin güzelliğinden mi karar veremedim...

caramel all
35-40 dilim
Hazırlanma Süresi: 15dk
Pişme Süresi: Toplam 45dk - 1 saat
Servis Süresi: 24 saat

Gerekli malzemeler:

  • 80gr Tereyağ
  • 1 cup / 200gr toz şeker
  • 3 adet yumurta
  • 1 tatlı kaşığı vanilya özütü
  • 3+1/2 cup / 385gr un
  • 2 tatlı kaşığı hamur kabartma tozu
  • 1/4 tatlı kaşığı tuz
  • 2 cup / 2 su bardağı file badem
  • 1/2 cup / 1/2 su bardağı karamel şeker (ufak parçalar halinde)


1. Fırın 165C derecede ön ısıtma yapılır. Fırın tepsisine 2 kat yağlı kağıt serilir.
2. Tereyağ ve toz şeker, mikser haznesinde krema kıvamına gelinceye kadar çırpılır.
3. Çırpma işlemi devam ederken yumurtalar tek tek ilave edilir.
4. Tam bir karışım sağlandığında vanilya, un, hamur kabartma tozu ve tuz (daha önceden elenmiş halde) bu karışıma eklenir.
5. Hafif yumuşak bir hamur elde edildiğinde mikser durdurulur ve ufak karamel parçaları ve file bademler bir spatula yardımı ile karıştırılarak biscotti hamuru hazır hale getirilir.
6. Un serpilmiş tezgaha alınan hamur, ince ve uzun bir şekil verildikten sonra tepsiye yerleştirilir.

like

7. Fırında üzeri kahverengi oluncaya kadar (30-45dk) pişirilir. Diğer denediğim biscotti reçetelerinden farkı işte bu noktada ortaya çıkıyor. Süre sonunda fırından aldığınızda ve 2. pişirme için dilimlemeye başladığınızda içinin kek dokusunda yumuşak olduğunu göreceksiniz. Merak etmeyin her şey yolunda...

cutter slice


8. Fırın sıcaklığı 150C dereceye düşürülür ve dilimlenen biscottiler tel ızgara üzerine dizilerek 2.kez fırına verilerek 25dk kurutulur. Süre sonunda tel ızgarada soğutulan dilimler servise hazırdır. Gerçek lezzeti için 24 saat beklenmesi tavsiye edilir.

Aslında sert gözüken ama yediğinizde o kadar da sert olmadığını göreceksiniz. Açıkcası yerken damağımın acımadığı tek Biscotti reçetesi olarak kendisini notlarıma aldım.
Bir sonraki çikolatalı bir reçete ile görüşmek üzere...
Sevgiler ve saygılar,

11 yorum:

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

bu aralar hummalı çalışmalar var okullarda ve ben mutluyum. bir yandan atıklarımı ayrıştırıyorum, bir yandan küçüklere mavi şişe kapağı ayırıyorum tekerlekli sandalye almları için, bir yanda böyle haberler... galiba yeni nesilin çevre bilinci daha küçük yaşta daha sağlam yerleşecek. Güzel bir haber, umarım arkası kesilmez!

Bu arada o karamelleri tören ile tüketen bir ben değilmişim:)) Harikalar - oyle can çekince yenmez ki hemen bitmesin:) Ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Müthiş bir lezzet,hemen deneyeceğim,beklemeye nasıl tahammül ederim bilmiyorum,çikolatalısını dört gözle bekliyoruz efendimmm.
çokk öpüldünüzz

Unknown dedi ki...

Sevgili Ayşem,
bu arada çok rahatlıkla söyleyebilirim ki bizim evimizde yıllardır atıklarımız hep ayrışır.Asla tüm çöpler aynı yere konmaz. Ayrı torbalara konulup apartman görevlisine teslim edilir.Biz ailecek biliyoruz ki geri dönüşen her şeyden kazanç sağlayan bir çok insan var vede çevremizide korumuş oluyoruz.Ağaç yaşken eğilir ne güzel bir sözdür.

Sevil Şahin dedi ki...

harikasın sana hayranım ayşemcim..

ayrıca biscottiler de nefis olmuş kaldı ise bir tanecikde ben istiyorum
bak çayımı boş içiyorum ..

Ebru dedi ki...

Raf ömrünün dayanıklığıyla her zaman kalbimi çalmıştır biscottiler. Ellerinize sağlık Aysem, harika görünüyorlar...

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Ne güzel bir konu, ne hoş fotoğraflar... Ben seni hergun okumak isiyorum, her sabah:)

Nehir Butik Pasta dedi ki...

çocuk sahibi olduktan sonra hayata bakışımız değişiyor ne güzel keşke herkes sizi gibi duyarlı olsa
biscottiler nefis görünüyor ben bugün çikolatalısını yapmıştım
ellerinize sağlık

MMO dedi ki...

Of of of.. Harika olmuş bunlar. :)Karamel şekerini Türkiye'de nereden bulabiliriz? Ya da tarif bulup kendimiz de yapabilir miyiz sizce?

lavantalimon dedi ki...

Tohumlar hemen çıksınlarr Lütfen:))

Biscottiler çok güzel görünüyor ben de daha önce yapmıştım yeniden denemeyi düşünüyordum bu tarifi defterieme geçiriyorum. sormak istedğim acaba karameller erimedi mi hamurun için de? afiyetler olsunn:))

lavantalimon dedi ki...

yazdığım yorum gitmmiş mi? tüh neyse biscottiler nefis ben de bu aralar aklımdam geçiriyordum biscotti yapmayı:) karamel erimiyormu hamurun için de?

pecete dedi ki...

Lavanta; biraz geç cevap yazıyorum. Kusura bakmayın. Evet, karameller içinde eriyor ama hamura karışmıyor. Isırıklarınızın arasında bir hoş seda şeklinde dolaşıyor. Sevgiler...