22 Kasım 2010 Pazartesi

Nerde Kalmıştık?...

Biriken yazı başlıkları içinden bayramı çektim, çıkardım. Fotoğrafları düzenlerken kendi içinde oluşmaya başlayan yazıyı hayata hemen geçirmek istedim. Gene yollardaydık, özlemimizi el öpmeleriyle birleştirmek için. Şimdi fotoğraflara bakarken gördüm ki, en çok onlar keyif almışlar bu bayramdan. En çok onlar mutlu olmuşlar, biz dino ile sadece aracılık etmişiz. Yazılacak belki çok söz olmayacak. Her şeyin karelere yansımış hali ve yanında ufak notlarıyla;

watertreeagain

İlk durak İzmir; ağır toplar dediğim büyükler. Bir acı kahve, balkonda ufak bir atıştırma ve yükselen kahkaha sesleri. Belki de yılların yorgunluğuna, hastalıkların getirdiği bezginliklere bir günlük ara verilmesiydi yaşanan...

bodrum

Yola devam... Bu sefer istikamet Bodrum... Babaanne ve Dedenin torunlarla kucaklaşması. "Biz şımartmak için varız." cümlesini tescillemek adına her yeni günde yapılan geziler, oyunlar. Gümüşlük'te bize eşlik eden kırmızılar;

redeyes redpepper

Ve sevinç çığlıkları içinde deniz ile yaşanan süpriz buluşma;

bigfoot seaboy

Sırada günübirlik Marmaris kaçamağı. Anneanne, Dede ve Büyük Dayı kavuşması. Kendi çocukluğumun "Tüftüf" ile karşılaşma ve Bibi'nin kumlardaki keşfi;

tuftuf ohyeah

Yeni bir yolculuk Gümbet'e... Tarçın bizi kumsalda bekliyormuş;

loveit

Arada verilen yemek molalarını hiç hesaba katmıyorum ama keyif aldığım ve mutlaka uygulamak istediğim reçeteyi de burda anons etmem gerekiyor. Bodrum Kırçiçeği'nde yediğim "Yeşil Ceviz Tatlısı", bana işte budur dedirtti. Taze cevizden hazırlandığını bilmek dışında kendisinin yapılışından bihaber durumdayım. Sizden destek gelir diye de düşünmekteyim;

dessert_walnut

Dönüş yolculuğu uzun oldu. Evin kapısını açtığımda, koşarak yastığıma burnumu gömdüğümü hatırlıyorum. Sanırım bir süre daha gömülü dolaşacağım. Geçmiş bayramınızı kutlu olsun dileklerimle...
Sevgiler ve saygılar,

27 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

O Bibi'yi kumlarıyla birlikte yemek istiyorum:))
Sevgiler...

Eya dedi ki...

Yine yüzümde bir gülümseme...her bir kareye bakarken hayranlik...bu Pecete´deki notlar beni niye bu kadar mutlu ediyor ???? Paylasim icin tesekkürler Aysecigim...Bayramin en sevdigim tarafi biz degil de bekleyen yorgun gözleri gülümsetip, yillarin yazili oldugu elleri öpmek...onlari mutlu etmek...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Az önce sitene baktığımda eski yazın duruyordu. 2 dk bile geçmeden "aaaa güncelemiş hemen sayfanı okumalıyım " dedim:))))
İzmirden ailemin yanından daha yeni gelmiş ve dumanı üzerinde tüten biri olarak yazını keyifle okudum. Ege bölgesine gidip te keyif almadan dönmek imkansız bence. Havası, suyu, herşeyi güzel...
Aileler de orada olunca tam güzel. Ama anladığım kadarıyla tv de seyrettiğimiz dönüş kabusunu yaşadınız. Biz yakalanmayalım diye bu sabaha karşı yola çıktık. Yollar bomboştu. Ama bizde sise yakalandık:)))
Geçmiş bayramınız kutlu olsun ve daha nice böyle güzel bayramlar yaşaman/yaşamanız dileğiyle
sevgiler

Burcu Çalışkan dedi ki...

ne güzel dolu dolu geçmiş seninki de :)) yine yakışıklı oğullarının başrolde olduğu fotoalrada bayıldım ayşem :))

Unknown dedi ki...

Anladığım kadarıyla harika bir tatil geçirilmiş vede mutlu mesut dönülmüş.Ama yastığın ile ilgili düşüncelerine bende katılıyorum.O ne muhteşem bir mutluluktur,kendi yastığın ve yatağınla kavuşmak,kokusu ile derin uykuya dalınmak.Ama bir şey varki çokmeraktayım;İzmirin neresinden gelip geçtiniz,bana yakın mıydınız?Bu arada facebook'tan tatlı yeğenimi gördünmü,minik hanımın dilini nasıl çıkardığını görmen lazım.sevgilerr

pecete dedi ki...

Leylak Dalı; sevgiler bizden size..

Zehra;ne kadar güzel yazmışsın. Tam aradığım cümle olmuş. Öpüyorum...

Tijen;yazdıkların o kadar doğru ki... Ayaklar geri geri geldi diyebilirim. Ayrıca sanırım trafiktense sisi çekmeyi yeğlerdik. Senin ve ailenin geçmiş bayramı kutlu olsun. Sevgiler...

Burcu; işte elden gelen budur. Senin sonbahar fotolarından sonra bunlar hiçbir şey...

Ömür; İzmir kısmı o kadar hızlı geçti ki sadece aile büyüklerini görebildik. İnşallah daha uzun geldiğimizde mutlaka görüşeceğiz. Facebook olayına hala adapte olamadım. Allah analı babalı büyütsün, güzel günler göstersin. Sevgilerimle...

Egeden Tarifler dedi ki...

Ne kadar doldu dolu, güzel bir tatil olmuş. Fotoğraflar harika :) İzmir'den sevgiler...

pastalin... dedi ki...

sanalda olsa ilk gördüğümden beri sizden aldığım öyle pozitif bir enerji,sadelik ve nazikliğiniz varki size hayramlığımı her seferinde bir kat daha artırıyor inanın size latife olsun diye yazmıyorum bunları sadece içimden gelen duygular sayenizde çok sevdiğim fotoğraf çekmek ve mutfaktaki geçen zamandan bir kat daha zevk almaya başladım siz bloğunuzda birşey yazmasanız bile inanın çektiğiniz tüm fotolar sizin aldığınız kadar bana haz aldırıyor ve herşeyi anlatıyor dilerim nefes aldığımız sürece hep mutlu olmanız ve bu güzelliklerden bizleri mahrum etmemeniz.... mutlululuğun adresi peçeteden notlardan geçer diyorum sevgilerle. :)

Turuncu Mikser dedi ki...

merhaba
cok isiltili bir bayram olmus belli, nice bayramlara. ceviz tatlısını tam olgunlasmamis cevizden yapiyorlar. istanbulda yedigim en güzeli kadiköy çiyadaydi. sevgiler

boncuk mutfakta dedi ki...

Geçmiş bayramın kutlu olsun Ayşem.
Yeşil ceviz tatlısını, İzmir Krçiçeği lokantasına en son gittiğim de yemiş ve çok beğenmiştim. Kilo problemim olmasa daha yiyecektim.Gerçekten beni benden almıştı.
Sevgiler.

Betül KAVAL dedi ki...

çok güzel bir bayram tatili olmuş dönüşü hesaba katmıyorum tabiki. oralara gidilirde dönülmek istenirmi tabi..

her bayram bi öncekinden daha güzel olsun inşallah.

öpüyorum sizi..

Devletsah dedi ki...

Sekerim ceviz macununa bayilirim. Istanbulda en guzel ciyada yenir aklimda olsun. Bu da tarifi... Benim canimi cikartmisti. Ama sen boyle alengirli islere bayilirsin.

http://www.devletsah.com/ceviz-macunu/

Oglak Kizlari dedi ki...

Çok güzel olmuş hakikaten. Nice mutlu beraber yıllara inşallah.

Bu arada o harika şeyin adı, ceviz macunu. Menşeii Kıbrıs. Internette birsürü tarif var. Kirecte bekletiliyor filan. Bu sene ben taze cevizi ellerimle topladım ama maalesef yapamadım. Deneyecek vakit bulacağım derken cevizler kurudu ve içlerini bile daha yiyemedik, balkonda duruyor.

Sağlıkla
Tembel anne Çiğdem

HUYSUZBALIK dedi ki...

Müthiş güzel resimler. Ne güzel bir bayram olmuş. Ama en sonundaki o ceviz reçeli (Antakya'da o isimle satılır ) var ya işte ona bayılırım beeeeen. Yeni resim ve yazıları sabırsızlıkla bekliyorum. Sevgiler...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Ben o küçük beylerin harika hallerini yerim yaaa. Ne güzel ve de hareketli bir bayram olmuş sizinki de bizimki gibi:) ceviz tatlısına gelince ben bunu reçel diye biliyorum, görüntü tamamen aynı fakat nerde yediğimi hatırlamıyorum. Ya Bozcaaada ya da Gökçeada olabilir mi ki acep:)

Çileksuyu Sibel dedi ki...

fotograflar muhtesem,eline saglik..

Nehir Butik Pasta dedi ki...

yaşanan keyifli an'lar fotoğraflara yansımış
fotoğrafların güzelliğinden gözlerimi alamadım
güzel paylaşımınız için teşekkürler
sevgiler

sema dedi ki...

Hayran kaldım..

Papatya Papadopoulos dedi ki...

Taze ceviz reçelini ilk kez burada, Giritte yemiştim ben de yıllar önce.
(Ben 11 yıldır Giritte yaşıyorum.)
Üstelik ev yapımı ikram edilmişti.
Şaşırıp kalmıştım. Kendim hiç denemedim ama sanırım tarifini bulabilirim. Bir araştırayım, bulursam yazarım.
Güneyden fotoğraflar çok hoştu :)
Sevgiler..

munevver dedi ki...

Bebeklerin mutluluğu, büyüklerin mutluluğu....Başka ne isterim hayattan? Her ikisi de gerçekleşmiş, ne güzel.

Ceviz reçelini bir Antep lokantasında yemişliğim ve sonra da illâ ki yapacağım deyip denemişliğim var. Bunun için baharda cevizler yeşilken ve icleri daha sütken yapmak gerekiyor. Biraz sabır istiyor. Bir ay kadar her gün suyunun değiştirilmesi, sonrasında kireç kaymağına yatırılması ve normal reçel işlemini uygulamak gerekiyor. Zahmetli bir iş anliyacağın.

Kafamda, baharda süresini kaçırmadan alıp yapmak vardı size sürpriz yapmak için. Ama olamadı. Olsa da sen yoktun ki. Başka bahara inşallah.

Öpüyorum seni ve Bibi,Bebi'yi..

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Tüm akrabalarınızın ayrı ayrı muhteşem yerlerde yaşıyor olması ne şans, böyle bayrama can kurban:)
Fotograflar cok guzel, tarcına da bayıldım,
Sevgiler,

MMO dedi ki...

Çok güzel fotoğraflar çekmişsiniz.. :)
Ceviz tatlısını Güneyde (iskenderun/antakya taraflarında) ceviz reçeli diye bulabilirsiniz. Çok şahane bir tat hakikaten. :)

Limonlu Kek dedi ki...

Fotoğraflar ve fotoğraflananlar muhteşem, elimi uzatsam içine girebilir miyim ki?

Berceste dedi ki...

Kirmizi ;-)
Adamim buyumus :)

karamelam dedi ki...

denizin üstündeki mor yansımlara bayıldım saatlerce bakabilirim o fotoya. ayşemcim fotoğraf konusunda da çok yetenklisin...

Adsız dedi ki...

öperim onları en bal yanaklarından
şahaneler ...çok büyümüş ve çok tatlı olmuuş kardeş maşallah
aynur ben :)

Unknown dedi ki...

resimler müthiş bayıldım