10 Kasım 2010 Çarşamba

İşte Budur: Butik Pastacılık...

Özellikle yemek ile ilgilenenler için yemek kitapları elleri, ayakları gibidir. Vazgeçilmezdir. İtina ile seçilir, özenle saklanır. Genellikle yabancı kaynaklardır başvuru noktamız. İnternet gibi kocaman bir dünyaya karşılık, kapaklı ve ciltli olan bu kaynaklar daha kişiye özeldir. Hani "O benimdir, o benim..." hissiyatı kaplar beni, onları her elime aldığımda. Şimdi ise bir bebek var elimde. Daha çok yeni dünyaya geldi. Benim diyeceğim kadar sahiplendim ona. Tarzı, reçeteleri ve belki de kokusu yüzünden onu, diğerlerinin üstüne ikamet ettirdim. Herşeyi bizden çünkü... Sevgili Işıl Sözer (www.hanimis.com) ve Sevgili Berna Gürşen (www.pastamalzemeleri.com); işte bu ikilinin 2 yıllık çalışması. Sancısına, şekillenmesine, kahkasına, gözyaşlarına, aklınıza gelebilecek bütün duygularına şahitlik ettim. Ve bugüne geldiğimde elimde tuttuğum şeye gülümseyerek, gururla bakıyorum. Emeklerine sağlık olsun...

book

Elinize aldığınızda ağırlığını hissedeceksiniz. Dolu dolu çünkü. Butik pastacılık üzerine aklınıza ne gelebilecekse, onda bulabileceksiniz. Kurabiye, kek, tart, çikolata, pasta ve şeker hamuru. Başucu mu dersiniz, elim, kolum mu dersiniz bilemiyorum ama havası ansiklopedi havası. Önemli noktalar, ölçüler, malzemeler; her çeşit bilgi var. Fotoğraflar, benim fotoğraf konusunda ilk hocalarımdan biri olan Hürkan Tabanlı'ya ait. Bu durumda şimdi ağzınıza bir parmak bal çalma zamanı;

sidebyside tower
modelling pages

Gönül ister ki her sayfasını size fotoğraflayayım ama o keşfetme heyecanını açıkcası sizin elinizden almak istemiyorum. Şu anda kitapçıların raflarında satışa sunuldu. Arzu ederseniz Pasta Malzemeleri internet sayfasından da sipariş verebilirsiniz. Ben, benimkinden ayrılabildiğim noktada bir imza istedim onlardan. Çikolata olsun, parmakları olsun ve kelimeleri olsun dedim...

choco_sign

Hayal kurmak güzel ama hayallere kavuşmak çok daha güzel ve keyifli. Bu bebeğin en yakın zamanda koşması dileği ile,
Sevgiler ve saygılar,

12 yorum:

Zehra Gürgen dedi ki...

siteden çikolata alırken gördüm bende..
kesinlikle başucu kitaplarından biri, bende edineceğim ama imzada isterim :))))

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Oradan daha yeni siparis vermistim nasil gormedim. En kısa zamanda alacagim ben de,

Ezgi Saklayıcı dedi ki...

Gerçekten muhteşem zevkli bir kitap. Her sayfası ayrı bir dünya. Her bir tarifin içine girip orada yaşayasım geliyor.

Çok büyük emeklerle, en ince detaylarla hazırlanmış bir kitap. Emeği geçenlerin ellerine, kollarına, yüreklerine sağlık.

Eya dedi ki...

Bende mutlaka edinmek istiyorum Aysem...arsivimde olmali diye düsünyüorum...Sanirim bizleri cok tatmin edecek icerikte,ammmmmaaaaa ben Mart´ta gelince direk giderim ve imzalatirim, kacic yok valla....:))) ya imzalamazlarsa????

Sevgiler

Tijen dedi ki...

Ne güzel, gurur duydum ikisiyle de. Ne çok emek var içinde, bilmez miyim...

lavantalimon dedi ki...

Çok tebrikler:) evet edinmemiz gerek hemen:)

Mona dedi ki...

Ben aldım bile. Gerçekten de çok titiz ve keyifli bir çalışma olmuş. Akatlar'a ilk yolum düştüğünde bizzat tebrik edeceğim. Emeği geçen herkesin ellerine sağlık.

elif ada dedi ki...

Merhaba,
Ben de hemen aldım ve çok beğendim kitabı. Bu arada sizin yaptıklarınıza da sonsuz saygı duyuyorum. Sizden denediğim her tarif, mükemmel sonuçlandı. Keşke siz de bir kitapta toplasanız yaptıklarınızı. Kucak dolusu sevgiler
Umur

hanimiş dedi ki...

Ayşem'in yazdıklarını mutlu mutlu okudum, "hemen altına ben de bir şeyler yazmalıyım ona teşekkür etmeliyim" diye düşünürken gelen diğer yorumları görünce daha da sevindim. Herkese gostermis oldugu ilgi ve destek icin kendim ve Berna adina tesekkur ederim.

Aysem gerçekten kitabın hazırlanma aşamasında hep yanımızdaydı. Kitapta yer alan pek sevdiğimiz bir tarifin de kaynagidir aynı zamanda kendisi.Fotoğraf çekimleri sırasında biz tatlılara boğulmuşken bize tuzlu yiyecekler getirdi,midelerimiz bayram etti. Ummadığımız bir anda gelip neşeli neşeli bize enerji verdi. O arada bir de Doruk'u yaptı :) -ki yiğenim en güzel pastadan, en leziz kurabiyeden bile daha tatlıdır. Daha ne yapsın..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sevdiklerinle,
mutlu keyifle geçecek bir bayram diliyorum ayşemciğim,

dostları canı yürekten kutlarım..
çok sevgiler,

hanimelipasta.com dedi ki...

Harika gerçekten tebrikler
Ayşem çok teşekkürler sen olmasan hiç bir şeyden haberim olmayacak, bloğu açar açmaz uğruyorum ve her seferinde bir süpriz :)
Ben ce senin tarifleri de bir yerde toplamalı, darısı başına
(gerçi benim koca dosya dolusu senin blogdan çıktılar, bir kitap oldu bile:))
Sevgiler
www.bebegiminyemekgunlugu.blogspot.com

LaMa dedi ki...

Coluk, cocuk,buyuk kucuk tum pecetelerin bayramini kutluyorum:)