22 Mart 2007 Perşembe

Napoliten Kurabiye (Neopolitan Cookies)

İtalya'da Beş Çayı... 2. Bölüm

İtalyan Krema Kek'i yaptıktan sonra ve hala evde İtalya aryaları (Bebi bana birşey anlatmaya çalışıyor ama ben anlamıyorum galiba!) söylenirken, yaptığım araştırmalar neticesi bir de kurabiye tarifi buldum. Kek kadar meşhur mu, açıkcası bilmiyorum. Etrafta tarif var ama kurabiye ilgili dedikodu yok. Bunun için Dino Bey'e rica ettim, bizi bir İtalya'ya götürüp getirecek. Blog camiasına uyduruk kurabiye tarifi vermeyelim, ayıp olur. Sonra öyle "Napoliten Kurabiye" yok derlerse altından kalkamayız valla...


Napoliten Kurabiye















75-80 adet
Hazırlanma süresi: 35 dk
Pişme süresi: 12 dk
Servis süresi: 24 saat

Gerekli malzemeler:
  • 225 gr margarin
  • 280 gr toz şeker
  • 1 yumurta
  • 1 1/2 çay kaşığı vanilya
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 250 gr un (elenmiş)
  • 1 1/2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 28 gr bitter çikolata (eritilmiş)
  • 50 gr ceviz
  • 1-2 damla kırmızı gıda boyası (Ben 1 tatlı kaşığı vişne suyu kullandım.)
  • 1/2 tatlı kaşığı hindistan cevizi


Yağ ve şeker, şeker iyice eriyinceye kadar mikser ile karıştırılır. Hazırlanan karışıma yumurta eklenip iyice yedirilir. Un, tuz, vanilya, kabartma tozu ilave edilir. Hamur 3 kısma ayrılır. Birinci kısma hindistan cevizi, ikinci kısma vişne suyu, üçüncü kısma benmari usulü eritilmiş çikolata ve ceviz ilave edilir. Kaşık yardımı ile ilk önce hindistan cevizli karışım, alimunyum kaplı dikdörtgen kalıba yerleştirilir ve üstü düzleştirilir. Sırası ile vişne ve çikolatalı hamur, bu hamurun üstüne yerleştirilir. Buzdolabında en az 24 saat, en fazla 2 gün bekletilir. Süre sonunda yaklaşık yarım santim olacak şekilde, keskin bir bıçakla dilimlenir. Fansız 175 derecede ön ısıtma yapılan fırında 12 dk pişirilir. Piştikten sonra fırından çıkarılıp soğuması için ızgaraya alınır. Afiyet olsun.

Peçete'den notlar:

  1. Oldukça tatlı bir kurabiye. Şeker miktarını azalttığınızda yağ oranını da azaltmak gerekiyor.
  2. Piştiğinde incecik oluyor. Ne kadar kalın keserseniz kesin bu sonuç değişmiyor.
  3. Pişme süresi fazla geldiğinde kıtır kıtır oluyor.
  4. Tarifin orjinaline buradan ulaşabilirsiniz.

14 yorum:

Berceste dedi ki...

Bu vişne suyu işini çok beğendim. Ne diyoruz, gıda boyasına HAYIR!

Sanem dedi ki...

Acı badem esansı da kullanabilir miyim acaba? Ben çok severim de..
Çok güzel gözüküyor bunlar, kesinlikle denemem lazım, en yakın misafir ağırlama günü için listeye alınmıştır, teşekkür ederim ;)

Hülya dedi ki...

Ben bu kurabiyeleri çok şık buldum,çoooook beğendim.Ellerine sağlık...
Aynaya bakıp geldin mi?Tahminim doğru mu?

Unknown dedi ki...

Cok guzel olmus.Renkleri falan.Ben kurabiye delisi oldum bu yil ne hikmetse.Aman uzak dursam sadece baksam yeter bence.Turkiyeye fit gitmek lazim dimi ama:)

Canim bu arada geldigin icin cok saol.Seninde zor gununde arayan soranlarin olsun.Operim.

Özlem dedi ki...

Sevgili peçete,
Napoliten kurabiyeler hem çok farklı hem de çok şık olmuşlar. Tadı da muhteşem olmalı.Ellerine sağlık. Sevgiler.

Pasta Cafe dedi ki...

Canımmmm ellerine sağlık. Mutlaka denenecek.

NiNo dedi ki...

canim yorumuna ankara misketle karsilik veriyorum :) nirinin nirinin niri niri ni niri niri ni ni niri niri ni ni ni n in i ni nini :) seklinde harika kurabiyeler ellerine saglik gecenin 00.00 inda misket oynatan kurabiye bunlar gel vatandasssssssssssssssssssssss :)))

Unknown dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar Ayşemcim. Benim en çok dikkatimi çekende 75-80 adet çıkması oldu. 1 yumurtayla bu kadar fazla kurabiye çıkmasına hayret ettim doğrusu. Ellerine sağlık. Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Ayşemim yapmışsın yine yapacağını kurabiyenin kokusu teee buralara kadar geldi, nasıl canım çekti... Hemen tarifi printledim tabii, ilk fırsatta yapılacak, hem de 1 adet yumurta ben bu kurabiyede yumurta yememe şımarıklığımı bile yapmam.

pecete dedi ki...

Bercestem; zaten kullanırken Tijen ve sen aklıma düştünüz... :)) Ben bu blog işini pekkk sevdim yaaa...

Sanem; Tabii ki .. Ozaman vanilyayı çıkaralım istersen. Çünkü ısırdığında ciddi bir vanilya tadı geliyor ağzına, diğer tadların yanında...

Hülyam; Ahhh isterdim minyon olmak..

Gulenay; Canım benim, çok geçmiş olsun.. Bir daha yataklara düşmeyesin...

Özlem; biraz hayalkırıklığı ile başladık ama ertesi günü tadının hoşluğu durumu kurtardı Teşekkür ederim.

Özlem; dene arkadaşım. Sonucu da bildir...

Nihan; gel senle folklor ekibi kuralım. İlkokulda boyum uzun diye almamışlardı. Gıcıklar... Küçücük çocuğu mutsuz ettiler... Neyse misketi havanı aldık kabul ettik şeker...

Selda ; bu kurabiyeler mitoz bölünme ile çoğaldılar. Ben de inanamadımm...Şaka zannettim, değilmiş bacım..

Lale; yumurta içinden uçup gitmiş, tadını ve kokusunu bulana aşk ve meşk olsun...

nilay dedi ki...

Peçete'cim ;
kurabiyeler çok hoş olmuşlar...üç renkli olmasını çok sevdim ve doğal renkler olmasını tabiii...ellerine sağlık canım :)

sevgilerimle

Tuba dedi ki...

Pecete merhaba, ben hic sana mesaj biraktim daha once bilemedim. Oncelikle bu kurabiye tarifi cok hosuma gitti, belirteyim. Ikincisi de sen Italya;da mi yasiyorsun, o kismi cozemedim:)) Cunku bir de Abant resimleri var da:)) Sevgilerle,

B5 dedi ki...

Nefis görünüyor..
Farkli suruplarim var(nane, findik, badem, hindistancevizi, frambuaz vs vs.), acaba onlar pasta hamuruna katilir mi?
:)


ps:(Napoli mutfagi da güzeldir)

pecete dedi ki...

Nihancığım ; çok teşekkür ederim. Benimde çok içime sinerek yaptım.

Tubacığım; siteminde çok haklısın. Bir haftadır acaip bir yoğunluk. Yakında çıkar kokusu. Yurdumun insanı şeklinde yaşıyoruz 7 tepeli şehirde... Komik bir duruma istinanen İtalya durumları ortaya çıktı.. Sevgiler...

B5; aman kardeş, bi anlatıver şu mutfağı bana. Pek meraktayım kendilerini... Hele o şuruplarla çok güzel olur...