8 Nisan 2007 Pazar

Minik Kişler

Bir pazar günü kahvaltısı hediyesiydi Dino'ya... İlk önce şaşırdı, daha sonra sıra ile yemeye başladı. Bana birşey söylemedi ama öğleden sonraki misafirlere anlatmış kendileri; "Bizimkisi yaptı gene yapacağını!" Bkz. açıklama; "Beğendim, lezzetliydi, söylesenize yine yapsın!".

Niye bu erkekler şifreli konuşur, hala anlamadım...
Not: Kiş tarifi için Umut'a kucak dolusu sevgiler...

Minik Kişler


















15-17 adet*
Hazırlanma süresi: 45 dk
Pişme süresi: 35 dk
Servis süresi: 10 dk
*minik kek kalıbı

Gerekli malzemeler:

Kiş için:
  • 1 su bardağı un
  • 60 gr yağ
  • 1 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı tuzot

İç malzeme:

  • 1/2 kutu krema
  • 250gr kaşar peynir rendesi
  • Zeytin dilimleri, sucuk, salam veya arzu edilen başka bir malzeme
Fırın 170 derecede,fansız ön ısıtma yapılır. Kiş için gerekli malzemeler bir kabın içinde karıştırılarak hamur haline getirilir. Buzdolabında 1/2 saat dinlendirilir. Dinlenmiş hamurdan parçalar alınarak elle açılır ve daha önceden yağlanmış kalıba yerleştirilir. Hamurun kabarmaması için dibine ve kenarlara kürdan ile minik delikler açılır. İç malzeme karıştırılarak, tatlı kaşığı yardımı ile kişlerin içine yerleştirilir. 30-35dk fırında üstü kızarana kadar pişirilir. Süre bitiminde soğuması için fırından çıkarılır. 10dk sonra servis yapılır. Afiyet olsun...


Peçete'den notlar:

  1. İç malzeme ile hamur kaselerinin, üstünü geçene kadar doldurabilirsiniz.
  2. Kiraz domates ile üstünü süsleyerek pişirebilirsiniz.
  3. Ben, hamurda sarımsaklı tuzot denedim. Farklı tuzotlar kullanabilir veya arzu ettiğiniz baharatları ekleyebilirsiniz. Sadece tuzot kullandığım için ayrıca hamura tuz koymadım. Bilginize...

12 yorum:

Pasta Cafe dedi ki...

Çok lezzetli görünüyorlar canımm. Ellerine sağlık.
Sevgiler.....

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Ayşem çok lezzetliye benziyorlar, ilk kahvaltı davetimde yapacağım, hatta oğlumun doğum gününe mi yapsam acaba??
Ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Mmmmmmm,çok güzel görünüyorlar.En kısa zamanda denemek için not alıyorum.Sevgiler......

Berceste dedi ki...

Ellerine sağlık! Şu şifreli konuşma kısmındaki düşüncene de kesinlikle katılıyorum :)

Hülya dedi ki...

Bu erkekler neden böyledir hakkaten?Yani geneli diyelim;)Sanki süper olmuş,yine yapar mısın dese ayıp olur;)

Adsız dedi ki...

canım kişler şahane itiraf ediyorum tuzluları daha çok seviyorum dino bey şanslı
yazık ömere komşuda pişer bizede düşer zamanlarından başka zor vallahi
şifeleri çözmek için ingiliz anahtarımı
oklavamı lazım bulmuş yemiş övmüş çocuk işte daha ne canım
ayrıca sen neler yapıyorsun bakalım???????????????anladın seeeeeeeeeeeeeeeeeeen

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Pecetem,
Ne kadar guzel ve lezzetly seylerle karsilastim. ellerine saglik. Iyi haftalar ve sevgiler

Adsız dedi ki...

Ayşem, hem göze hemde mideye hitap ettiği kesin. ( Bkz. Eşinin yorumu:))Bu hafta sonu bir kahvaltıya davetliyiz. Yapıp götürmeyi düşünüyorum. Verdiğin ölçülerden kaç adet çıktığını yazabilirsen bende ayarlamayı ona göre yapabilirim. Ayrıca bir sürü işinin içinde tarifi paylaştığın içinde çok teşekkürler. Bebi'yi ve seni öpüyorum, sevgilerimle.....

Adsız dedi ki...

Canım arkadaşım yine iki arada bir derede kahvaltı için dinonu da unutmamışsın yani. Hamaratlık böyle bir şey işte:)) Nasıl da mis gibi görünüyor kişler, içinde yumurta bilem var,tarifi print ediyorum. İlk fırsatta denenecek ve yumurta kokusu alınmadan yenilirse, Ayşem'e dua edilecek.
Sevgiler, öpüyorum.

ufukmutfakta dedi ki...

Sorumun cevabını sonradan gördüm, en üste yazmışsın. Dikkat eksikliği işte böyle kendini gösteriyor. Sevgilerimle.....

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık Ayşemcim kaç zamandır yan tarafdaki resimlerine bakıp bakıp bir tarifini verse diyordum. Bir an önce denemek lazım bu tarifi. Ellerine sağlık. Sevgiler..

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyorlar.1/2 kutu krema derken 200mmlik kutunun yarısı değil mi canım...
oya