21 Ocak 2007 Pazar

bir fuarın ardından


bir okul
bir ballı ekmek
bir porselen
bir enginar pesto
bir lazanya
bir mantar
bir fuardan bana kalanlar.

dino bir şıklık yaptı ve dün son günü olana lütfi kırdar'daki metro fuarına -trafik canavarına rağmen - bizi götürdü. açıkcası ikimizde pastacılık ile ilgili malzeme buluruz diye umut ediyorduk. fakat bıraktığı izlenim daha çok resturant ve lokanta tarzı yerler için tasarlanmış ürün ve ekipman tanıtımı gibiydi. bebi dinoda, annemle ben muhteşem ikili pozisyonunda o stand,bu stand dolaştık. 2 kata dağılmış olan fuarda giriş katında mutfak ekipmanları, içecek markaları, zeytin ve yan ürünler, kağıt ve yan ürünleri, baharatlar,bahçe mobilyası vb. sergilenmekteydi. bu kattan bana kalanlar;

bir masa düzeni___porland
bebi olduğundan beri bebekle ilgili şeyler bir anda top 5 listemin üstünde yer almaya başladı. "porland" standında gördüğüm bebek için çatal bıçak seti hem bebi için çok güzeldi hem de hediye olarak çok şık bir set. fiyatı 14ytl civarındaydı. şiddetle tavsiye ederim. bebi'nin hediye gelen mama setlerinin çokluğu karşısında açıkcası çok şaşırmıştım. ama kullanmaya başladıkça ne kadar iyiki var dedim. açıkçası aynı şey çatal-kaşık setleri içinde geçerli. özellikle kendine ait olması bebi'nin yemek yeme olayını bir eğlenceye dönüştürüyor. sevgili Kübra Günay ürünler konusunda çok yardımcı oldu. gerek yaklaşımı gerek sıcakkanlılığı ile çok hoş bir diyalog yaşadık. sonradan hazırladığı poşet ile bizi şaşırttı. umarım tekrar karşılarız. sevgiler...
not: annem soslu ürünler için bir tabak gösterdi. fotografını çekmeyi unuttum ama en kısa zamanda bulup sizlerle paylaşacağım. tasarım açısından çok başarılı bir ürün.

bir okul______mutfak sanatları akademesi
baktım, onlarda bana baktı.. gülümsedim, onlarda bana gülümsediler... aramızda hoş bir sıcaklık dalgası oluştu. gördüğümde mutlu olduğum tanıdık bir stand. tanışmamız internetten ve düzenli olarak gönderdikleri maillerden. bebiden dolayı kurslarına katılamasamda her mail geldiğinde mutlu oluyorum. sevgili Tülin Arman hanımefendi sıcak yaklaşımı ile "bebi kreşe başladığında gelirsiniz" demesi benim beklediğim bir cümleydi. böylece yıllar geçse bile onların hala orda olacağının mesajı idi bu. umarım en kısa zamanda görüşürüz Tülin hanım, sevgiler...

bir enginarlı pesto_____artebella
diyebileğim tek şey "yok abi böyle birşey"... işte kendinden geçebileceğiniz bir yer. açıkcası stand biraz kenardaydı ama ekip ve ürün hemen kendini ön plana çıkarıyordu. genç girişimci ruhu mu desem, amatör ruhla çalışan profesyoneller mi desem bilemedim. beni kırmadılar ve denemem için bir kavanoz "enginarlı pesto" verdiler. bu arada annem numulerin arasında kendinden geçti. onu toparlamam biraz zor oldu. sevgili Volkan Bey ve Tuğsan (bu ismin anlamını çok merak ediyorum) Bey ve maalesef ismini almayı unuttuğum şirin bayan arkadaş; valla süperdiniz, çok yorgundunuz, piliniz bitmişti ve eve gitmek istiyordunuz ama gülücükler yüzünüzden eksik olmuyordu. "enginarlı pesto" ile hazırlanmış bir quiche (kiş) tarifini ve makarna çok yakında buralarda olacaktır. umarım bol tarifli günlerde buluşuruz, sevgiler...

bir ballı ekmek___çorum anadolu otelcilik turizm meslek lisesi
buyrun hitit mutfağına; canım yurdum var ya hiçbir şeye değişmem. hele ki tarihi değerlerimiz ile ilgili bu yola baş koyan ve ailelerinden ayrılıp (hatta oğluşunu bırakıp) buralara kadar gelen hocalara ve ekip arkadaşlara saygımız sonsuzdur. küçüçük , girişin yanında kendi halinde bir standı. ama yaptıkları ekmek ve yürekleri dağlar kadar büyüktü. ailecek ballı, narlı ve bezelyeli ekmekleri yedik. bebi bile bezelyeli yedi. hatta devamı gelir diye de ağzı açık bekledi. sevgili Asuman Albayrak ve Ülkü Solak hocaların emekleriyle "hitit mutfağı" ile tanışmış olduk. cidden çok emek harcanmış bir proje; hitit tabletlerindeki yazılar deşifre edilip yemek kültürü ortaya çıkarılıyor. daha sonra bu orjinal tarifler ; Çorum'daki kara değirmenlerde öğütülen un ve organik malzemelerle birleştirilerek gene Çorum köylerindeki eski tarz toprak fırınlar pişirilerek hayata kazandırılmış. sayın Ahmet Uhri (9 Eylül Ünv.-arkelog) danışmanlık verdiği bu projenin şubat ayında "hitit mutfağı" adı altında kitabı raflarda yer alacakmış. bu arada MEB'nin düzenlediği proje tabanlı beceri yarışmasında teşvik ödülü aldığını da belirtmeden geçmeyelim. sevgili hocalarım, sevgili çorum anadolu otelcilik turizm meslek lisesi öğrencileri ellerinize sağlık, ayakta alkışlıyorum sizleri...sevgiler...
alt katta meyva,sebze,balık,et,şarap, rakı gibi kısımlar vardı. bu kattan ise bana kalanlar;

bir lazanya________uno due tre
makarnanın bizim evde ayrı bir yeri vardır. yemek yoksa "dünyayı kurtaran adam" şeklinde imdada yetişen cinsten bir şey... ve fuarda da gittik, bulduk. lazanyasına hayran kaldım. farklıydı... farklılığı hamurdan ve kullanılan buğday cinsinden kaynaklanıyordu. Sayın Kadir Büyükakmanlar'ın yaptığı açıklamaları ağzımız açık dinledik. keşke satış olsaydı diye de için için hayıflandım. Kadir Bey'in makarnalarda bize gösterdiği özellikle benim soslu makarnalarda yaşadığım bir problemin çözümüydü. genelde soslu makarnalarda; makarnanın üstünden sos akar, sadece makarnayı yerim. bu yüzden makarnayı kaşıkla yiyerek (tuhh..tuhh..) hem kilolarıma kilo katarım hem de makarna ile sosun ağzımın içinde denge oluşturmasını sağlamaktaydım. "uno due tre" markalı makarnalarda; makarnanın yüzeyi pütürüklü, böylece hazırlanmış olan sosların hamur üzerinde kalıcılığı arttırılmış. artık çatalım makarnayla buluşabilir diyelim. ne mutlu bana...
bir mantar_ nevi şahsına münhasır















peçete'den notlar:
  1. belirtilen markalar ve firmalarla ilgili bir hiç ticari bağlantı bulunmamaktadır. içerik tamamen bilgi paylaşım amaçlı hazırlanmıştır.
  2. meraklısına ilgili siteler

www.msa.com.tc

www.kybelem.com

www.porland.com.tr

www.deparpazarlama.com

www.gurmedunyasi.com






5 yorum:

aynur bier dedi ki...

bu fuara gitmiş kadar oldum ve ne güzel anlatmışsınız ay siz bu turları bırakmayın bebek fuarı geçtimi acaba bu aralar oluyordu galiba ah istanbul

Berceste dedi ki...

Yahu nerelerde idin sen bunca zaman, blog ziyaretlerinde eksik kalmis bir kanadimiz da farkinda olmamisiz! Tijen haber edince gidemeyecegim diye hayiflandi idim. Sayende gormus kadar oldum, cici anlatimini dinledim/okudum. Sevgiler...

pecete dedi ki...

aynurcum; allah senden razı olsun. bebek fuarı benim aklımdan çıkmış gitmişti. gerekli atılımları yaptım. çok teşekkür ederim...sevgiler...
berceste; özlemiştim seni, nazik cümlelerin için teşekkür ederim. başka istediğin şey varsa haberdar et, elimden geleni yaparım.sevgiler...

Berceste dedi ki...

Bak sana malum oluyor zaten dilekler ;-) Hacet var mi? :)

pecete dedi ki...

ahh ahh berceste senin için var ya (biraz da dino sebeplenecekti. taktı kafaya zeytinlik işini)ve hatta sana ithaf olacak şekilde zeytin fuarına gidecektik. ama bebinin dişleri bize hiç şans tanımadı... kaderime yanarım...