15 Ocak 2007 Pazartesi

bir kahvaltı buluşması

bir hobi merkezinde çalışmanın en güzel tarafı hem sevdiğiniz işi yapıyorsunuz hem de gerçekten seveceğiniz insanlarla tanışıp arkadaş ve hatta dost oluyorsunuz. işte bu dostluklar koşullar değişmiş bile olsa,eskisi kadar sık görüşülmese de devam edebiliyorsa daha da güzelleşiyor. işte benim böyle 2 canım arkadaşım var. merve ve hatice hanım... artık gelenekselleşmesine karar verdiğimiz kahvaltılardan 2. sini merve'nin evinde gerçekleştirdik. sevgili merve o kadar güzel bir masa hazırlamıştı inanamadım. özellikle yüksek ayaklı likör kadehleri diye tahmin ettiğim kadehlere reçelle doldurması ve peçetelik örtüsü muhteşemdi.bu arada merve'nin eskiden alt komşusu olan sare'de aramıza katılmıştı. bu kadar hanım toplanınca dedikodu olur mu ??? olmazzzz.... yemekler, hayaller,çocuklar ve atolye günlerinden bahsetmekten zaman çok çabuk geçmiş. bu arada masadan bahsetmişken merve'nin hazırladıkları içinde ilk defa denediğim bir "naneli ayva" tabağı vardı. gerekli fotoğraf çekildikten sonra tarif almaya geldiğinde araya giren başka şeylerden dolayı tarif arada kaynadı gitti. bugün yapacağım telefon taciziyle en yakın zamanda tarifi ele geçirmeyi planlıyorum.bu arada bu kahvaltıya ufak bir katkı olması amacıyla bir gün önceden "alman cheesecake" hazırlamiştım. (sevgili gül-damak tadı-; en yakın zamanda tarifi site'ye yerleştireceğim. gecikme için kusura bakma)fakat dino sabahın 6.30'unda dolapta cheesecake görünce kahvaltıyı bunla yapmaya karar vermiş ve bir dilim kesmiş. sonradan merve'ler aklına gelmiş ve dilimi yavru kedi masumluğunda yerine yerleştirmiş.hal böyle olunca ben de süt kremasını koyulaştırarak üzerini kapladım. böylece durumu telafi etme çalışmaları sonuç verdi. bu arada merve'ye de gerekli açıklamaları yapmayı da unutmadım. bu arada merve'lerde dünya tatlısı bir kedi var. merve bunu sokakta bulmuştu. kedi resmen can çekişiyordu. benim canım arkadaşımın bakımı ile kedi kendine geldi ve tam bir "minnoş" oldu. bizimkiyle kedinin karşılaşması ise süperdi. batu mıncık mıncık yapma derdinde, minnoş ise koklama derdinde. neyse ikisininde başına bir şey gelmeden kendi bölgelerinde oynadılar.biz kendi kahvaltımız derdine düşmüşken batu'nun meyvasını yedirmek ise hatice hanım ve kızı bengi'ye düştü. açıkcası süperlerdi ve batu hiç yemeği kadar çok meyve yedi. ve sanırım bengi'ye aşık oldu. bengi önümüzdeki hafta hollanda'ya gidiyor eğitimi için. alanı çocuk gelişimi. açıkcası ondan destek alıp siteye çocuklarla ilgili birşeyler eklemeyi düşünüyorum. hadi hayırlısı, bengicim iyi yolculuklar ve ordan tarif bekliyorum, sakın unutma...merve'nin evine her gittiğimde nereyi inceleyecğim diye şaşırıyorum. açıkcası en sevdiğim şeyi porselen bebekleri. babaannemde de ufak bir koleksiyon var. o güzel oluyorlar ki seyretmeye doyamıyorum. özellikle ayrıntılar çok iyi seçilmiş ve uygulanmış oluyor. (bu arada siyah-beyaz resimdekiler merve'nin anneannesi ve dedesi. anneanneyi geçen hafta kaybettik.sevenlerinin ve sayanlarının başı sağolsun. mekanı cennet olsun.) kısacası bambaşka bir dünya...güzel kahvaltını sonucunda çok güzel fikirler çıktı. bunlardan bir tanesi de kahvaltıların gelenekselleşmesi ve her kahvaltıda yeni tarifler denemek. tek koşul bu tarifleri acımasızca eleştireceğiz.galiba bu iş en çok bloğa yaracak. bundan sonraki toplantı 22 ocak'ta hatice hanım'larda... hadi bakalım kolay gelsin...bu arada akşama doğru memo geldi ve cheesecake afiyetle yedi. biraz "star wars" sohbeti yaptıktan sonra "bunun içinde limon varrr" dedi ve benim takdirlerimi kazandı.şimdi heyecanla 22'sini bekliyorum. iyi hazırlanmak lazım.
sevgili merve'cim; hani klasiktir ya, iyi ki varsın sözünü söylemek. dostluğun için teşekkür ederim. önümüzdeki yılların bize dostluk dışında da katkıların olması dileği ile... ellerine sağlık...

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Sofra çok hoş görünüyor,sıcacık sohbetler ile daha renkli hale gelmiştir eminim...Hobby merkezi demişsiniz? ahşap boyama da dahilmi buna?İstanbul'damısınız?

Selam ve sevgiler..

pecete dedi ki...

mesaj için çok teşekkürler. bebek olmadan önce çalıştığım hobi merkezinden bahsediyordum. hala aktif olarak çalışıyorlar. istanbul'da beşiktaş hobi merkezi. ben orda 2 yıl fimo öğretmenliği yaptım. ahşap boyama,kurdela,one stroke,takı gibi kurslarda veriliyor. arzu ederseniz size yardımcı olabilir. istanbul,ankara ve izmir'de ulaşabileceğimiz yerler bulunmaktadır. seve seve size bilgilerini aktarabilirim. sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Merhabalar canım,cevapların için teşekkür ediyorum.Ben de İsmek öğrencisiyim,ahşap boyama,bundan dolayı merak etmişti,m neresiolduğunu.Beşiktaş uzak kalıyor bize ,anladım :)

İStanbul'da bu trafik oldukça mesafeler hep uzak :)

Selam ve sevgilerimle...

pecete dedi ki...

serinmavi; selamlar ve segiler bizden sizlere...

Adsız dedi ki...

selam kitapla ilgii yezacaklarınızı bekliyorum bu arada ben bu bulunduğunuz sisteme geçiş yapmak istiyorum
uygun bir zamanınızda yol gösterirseniz çok sevinirim ama ingilizcem çok zayıf yapabilme ihtimalim olurmu
zamansızlıkla ilgili sizi öyle iyi anlıyorum ki benim uykularım 02''-03 ''sarkmaya başladı büyüyünce cidden daha zor derlerdi de ben inanmazdım ama öyle gerçekten neyse varlıkları bir gülümseyişleri bir ömre bedel