7 Şubat 2007 Çarşamba

annem çiçek açtı...

gençliğin başımızda duman olduğu zamanlarda hafif çapta asi takılıyorduk. ailem; özellikle annem o annelere has korumacı tavrıyla karşımda yerini alıyordu. olay zıtlaşmaya doğru adım adım ilerlerken, neticeye ulaşmamızı sağlayan cümle annemin ağzından çıkıyordu: "anne ol, beni anlayacaksın"... bu öyle sihirli bir cümle idi ki, benim o daima laf yetiştiren halim "hadi bana eyvallah.ararsan yokum" diyerek hızla uzaklaşıyor ve ben anneme bakakalıyordum. ben ve çocuk... şaka gibi...yok canım nerde!!! ilk önce doğuracağım adamı bulmam gerekiyor. evlenmeye karar vermek gerekiyor. ve daha bir sürü şey...yani imkansız...zaman geçti, asi tavırlar törpülendi, laf yetiştiren halimiz tatilden mektup attı " ben burda çok iyiyim, kendine iyi bak..." doğuracak adam bulundu, evlenildi. annem hala aynı annemdi. ve bebi geldi. annem haklıydı. artık farklı şeyler hissedip yaşıyordum. küçükken annemin çok sevdiği yemekler olurdu. nedense bazen yarısını veya son kalan parçayı bana veya abime verirdi.anlamazdım. bu kadar sevdiği şeyden nasıl vazgeçiyordu? şimdi anlıyorum; çünkü beni ve abimi ondan daha çok seviyordu... vazgeçebiliyordu; sırf bizim o an yüzümüzde göreceği gülümseme için... yetiştirmek, hayata hazırlamak, doğruyu ve yanlışı öğretmek, tekrar ve tekrar affetmek... annemin 62 yıllık hayatının son 38 yılında yaptıkları. ben bu yola biraz geç çıktım. anne oldum annem ve seni anlayamaya yeni başlıyorum. umarım senle daha çok uzun yıllar birbirimize annelik yaparız...doğumgünün kutlu olsun...

bugün annem çiçek açtı...

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Henüz anne değilim ama annesine çok düşkün bir çocuğum.Öyle güzel yazmışsınız ki ağlamaklı oldum.Annenizin doğum günü kutlu olsun.Sizinle birlikte uzun bir ömrü olsun.

Hoşçakalın..
Elif

Pasta Cafe dedi ki...

Canımm, gerçekten o kadar güzel yazmışsın ki. Anneciğinin doğum günü kutlu olsun. çok çok öpüyorum sizi. annene selam ve sevgiler benden. O tatlı oğluşunu da çok öp olur mu??? taha hala evde onu arıyo :)))

Hülya dedi ki...

Anneler çiçek açar,mis gibi kokarlar anne anne.Sonra tomurcuğa durup durup yine çiçek açarlar.Sonra yine tomurcuk.Sonra tomurcuklar bahara durur...Ve herşey güllük gülistanlık olur.
Tüm kadınların doğum günlerini kutlayan birilerinin olması dileğimle...Annenin doğum gününü kutlarım;)

SEDA dedi ki...

Ne güzel yazmışsın...Annene sağlıklı, mutlu bir ömür diliyorum.

Seda
tarifname.blogspot.com

Adsız dedi ki...

çok gibi görünsede daha nekadar az yaşananlar daha yaşanacak çok anı var
annelerimiz aynı yaşta dilerim yaşanacak çok anı
görülecek çok güneşli gün olur beraber hayatı paylaşırız annelerimizle
iyi ki varlar
mutlu yaşlar olsun kendisine sevgilerimi ilet lütfen

LaMa dedi ki...

Pecetemin annesine mutlu yillar,coluk occuk torun torba :)cok mutlu yillara:)

Yelda Gürbüz Erdoğan, PMP, PMI-ACP, PMI-PBA dedi ki...

Benim hikayem de ayni seninki gibi. Bir zamanlar gençtik(!), asiydik. Hele annem "çocuğun olsun sen de görürsün" dediğinde "beddua mı ediyorsun şekerim" diye takılırdım :)Hayat şimdi benim için farklı boyutta. Eşim ve yavru benim en kıymetlims :)Anneciğine ve tüm annelere sevgiler.

Adsız dedi ki...

Bir anne olarak yazdıklarında kendimi buldum ve yoğun duygularla okudum çok güzel ifade etmişsin. Annenin doğum gününüde kutlarım. Sevgiler.

Berceste dedi ki...

Benimki hala söylüyor çocuğun olsun anlarsın sen diye :) Anneciğine kızı, torunu ve ailesinin tüm fertleri ile dopdolu, sağlıklı nice yaşlar diliyorum...Hürmetler!
[10'u da benim annemin doğumgünü :)]

pecete dedi ki...

Elif; umarım hep beraber oluruz.teşekkür ederim.

Özlem; taha'yı ısırmamak için zor tuttum kendimi itiraf ediyorum. teşekkür ederim canımcım.

Hülyacım; yazın var ya son kısımda açıklayacağım şeylerin başlamasını sağladı. çok güzel anlatmışsın, teşekkür ederim.

Sedacım; umarım hep birliklikte sağlıklı ve mutlu bir ömür geçiririz.

Aynurum; ince ve hassas arkadaşım, teşekkür ederim.

canım lamam, cicim lamam; valla hedef bir sürü torun. senin yazdıklarında tam üstüne geldi... inşallah diyelim. teşekkür ederim

yeldacım; sana diyorum çookk ortak noktamız var. hissediyorum sen çok canlar yakmışsındır. :P teşekkür ederim.

Selda; beğenmene çok sevindim. güzel mesajın için teşekkür ederim.

Bercestem; sana diyorum, git bir koşu yap geliver diye... ben gelir sana destek veririm. teşekkür ederim.

Arkadaşlar; mesajlarınız hepsi anneme yüksek sesle okundu. Mesajlar bittinde annemin sesi titrek çıkıyordu ve habire "ayy" gibi sesler çıkıyordu. anneme bu mutluluğu yaşattığınız için ben size teşekkür ederim. Umarım herşey aynı güzellikte devam eder...sevgilerimizle...