3 Şubat 2007 Cumartesi

japon cheesecake'i (cotton soft japanese cheesecake)

dino korelilerle çalışıyor, sinemada "çinliler geliyor" filmi gösterildi. etrafta bir çekik gözlü operasyonu var sanırsam. bu durumda araştırdık, soruşturduk; tamamen türk malzemelerle hazırlanmış bir adet "japon cheesecake'i" yaptık. vatana millete hayırlı olsun.farklı bir tarif, farklı bir pişirme yöntemi;


japon cheesecake'i (cotton soft japanese cheesecake)
















12 kişilik
hazırlama süresi: 25dk
pişme süresi:1 saat 10dk
servis süresi:12-24saat

gerekli malzemeler:
  • 140gr tozşeker
  • 6 yumurta beyazı
  • 6 yumurta sarısı
  • 1/4tsp krem tartar
  • 50gr margarin
  • 250gr labne peynir
  • 100ml süt
  • 1tbsp limon suyu
  • 60gr kekun (veya söke un-3 defa elenmiş-)
  • 20gr mısır nişastası (veya mısır unu sevgili Betül’ün uyarısıyla hemen düzeltme yapıyorum. mısır unu kullanılmıyor. “corn flour” mısır nişantası için kullanılan terimdir. mısır unu için yurtdışında “corn meal” terimi kullanılıyormuş.teşekkürler Betül)
  • 1/4tsp tuz

fırın fansız 160derecede ön ısıtma yapılırak hazırlanır. ben mari usulu bir kapta peynir,yağ ve süt eritilir. tam eriyip alt kaptaki su kaynaya başlayınca peynirli eriyik ocaktan alınır. soğuduktan sonra un, mısır nişastası veya unu, yumurta sarıları, limon suyu ve tuz ilave edilerek mikser ile 3-4dk karıştırılır. diğer tarafta yumurta beyazları ve krem tartar kar haline getirilir. krema kıvamındaki bu karışıma azar azar şeker ilave edilir ve koyu krema kıvamına gelene kadar karıştırılır. bu karışım 3 parti halinde unu karışımla birleştirilir. yaklaşık 20cm'lik kelepçeli kalıbın tabanı yağlı kağıt ve yanları alimünyum folyo ile kaplanır. cheesecake karışımı kalıba dökülür ve fırında su banyosu yöntemi ile 1 saat 10 dk veya üstü kahverengi oluncaya kadar pişirilir.



su banyosu yöntemi: içinde çiğ hamur olan kalıp; kendinden daha büyük ve içinde oda sıcaklığında su olan bir kalıbın içine yerleştirilir. su seviyesi; küçük olan kalıbın yarısına gelecek şekilde ayarlanır.




peçete'den notlar:

  1. ilk defa süresinde pişen bir cheesecake ile karşılaştım. kendisini tebrik ederim.
  2. içine yeşil çay tozu(!) da konurmuş eğer istenirse. ( o zaman un miktarı 30gr. düşürüp 30gr yeşil çay tozu kullanıyorsunuz.)
  3. 6 yumurta ilk başta benim gözümü korkuttu, acaba kokar mı diye. nerdeee...aradıysan bul.
  4. tadına inanamadık. "cotton soft" yani "pamuk yumuşaklığı" sıfatını kesinlikle hak ediyor.
  5. alt taban diye birşey hazırlanmıyor. sanki kek yapar gibisiniz.

7 yorum:

Tulosh dedi ki...

Aman bu ne güzellik yahu :) Yumuşak oldugu fotograftan anlaşılıyor gerçekten, ellerine sağlık. Farklı cheesecakelerle tanışmış olduyorum

ZeYNeP dedi ki...

Çok ilginç, ve cok puf gorunuyor gercekten, deneyecegim gibi vakit bulursam:) ellerinize saglık harika olmus,

sevgilerimle,
Figen

Pasta Cafe dedi ki...

görünüş süperrr, resim harika eee tadı da eminim öyledir. daha ne diyeyim canımmm.

BETUL dedi ki...

Merhaba Aysem, cok hos bir tarif secmissin, yumurta sayisi beni korkutsa da denemeyi istiyorum, alttan yakan firinim yuzunden bu tur benmarili tarifler aramaya baslamistim. Yalniz tarifte misir unu yazmissin ya, misir ununa corn meal diyorlar burada corn flour yada starch dedikleri ise nisasta..Yaniltici olabilir diye duzeltmek istedim.
Ben tatildeyken bloguma biraktigim yorum icin de tesekkur ederim. (Fotograf isini amatorce kendi kendime ogrenmistim, cok bilgili degilim, ama yardim edebilecegim hususlar olursa da her zaman hazirim, lutfen cekinme, oldu mu?)

Hülya dedi ki...

En sonunda gelmiş orjinal tarif...Tarifler süper de yok mu anacığım bunun 12-24 saat kadar beklemeyeni.Tamam cheesecake durdukça lezzetleniyor ama yazık di mi ahaliye...
Hemi de hakkındaki gerçekleri öğrenmiş olduk bu arada.Ayşem'ciğim,bloğuma mümkün mertebe 23:59'dan önce uğrasan...Vampir falan,hani ilginç gelmek falan...Yüreğim kaldırmaz da arkadaşım...))))

kamiş dedi ki...

Merhaba Ayşem, bir tane daha cheesecake arkadaşı buldum yaşasın! Seni gruptan tanıyordum zaten, ancak yorum bırakma fırsatı buldum. Japon işi enteresan ve güzel olmuş göründüğü kadarıyla. Tadı nasıl sence? Ellerine sağlık. Sevgiler :))

pecete dedi ki...

tulosh; o senin güzelliğin derim ben...

figen; çok teşekkür ederim...

özlem; canım arkadaşım benim

betül; seni burda gördüğüme çok mutlu oldum. düzeltme için çok teşekkür. senden lens konusunda tavsiye isteyeceğim ama daha sonra...

hülya; aynı dertten müuzdaribiz. hemen yenen türden bir cheesecake bulmak lazım. sen merak etme kimseyi ısırmadım (bazen canım istiyor ama hemen kendime geliyorum.)

kamiş; dernek kuralım dernek!!!